Manifestatie Tijd voor Rechtvaardigheid

18 september 2018

Manifestatie Tijd voor Rechtvaardigheid

Foto: SP Leiden

Afgelopen zaterdag is een delegatie van de fractie, het bestuur en een aantal leden van de SP Leiden naar de manifestatie 'Tijd voor Rechtvaardigheid' in Rotterdam gegaan.

Het evenement werd al een tijdje gepromoot vanuit de SP landelijk. Dit deden ze voornamelijk omdat deze manifestatie wordt gezien als een startsein voor de campagne 'Tijd voor Rechtvaardigheid'. Een belangrijk moment voor de SP dus. Wat betreft de opkomst was de manifestatie al een groot succes: ruim 1000 mensen waren aanwezig van allemaal verschillende SP-afdelingen in het land.

De middag begon goed met een optreden van de rockband st. Tropez die met hun recente album Debate leuke nummers speelden met een zeer politieke inhoud. Na dit optreden begonnen de speeches. Er waren speeches en videoboodschappen van organisaties die de 'tijd voor rechtvaardigheid' van harte steunden. Zo was er een videoboodschap van de organisatoren van PO in actie en waren er speeches van mensen die opkwamen voor de politie, de schoonmakers en het Nationaal Zorgfonds.

Hierna was het tijd voor een optreden van Javier Guzman, een stand up comedian die al veel succes heeft gehad in Nederland. Zijn grappen over verschillende recente politieke thema's vielen dan ook goed in de smaak.

Vervolgens was er een speech van Prem Rhadakishun die een mooie speech had over Lilian Marijnissen en de dappere strijd van de SP. Hij zei openlijk geen lid te zijn van de partij, maar er dusdanig veel respect voor te hebben dat hij er ook een aantal keer op had gestemd.

Als laatste volgde een mooie en inspirerende speech van Lilian Marijnissen over de mate van onrechtvaardigheid waar wij als Nederlanders tegenwoordig mee te maken hebben. Toch moeten we de moed niet opgeven en door blijven gaan, de tijd voor de SP is er zelfs nu wel, het is nu dan ook tijd voor rechtvaardigheid.

De volledige speech met beelden van de dag zijn hieronder te vinden: