SP Leiden betreurt demonstratie tegen Islam door Identitair Verzet

30 oktober 2018

SP Leiden betreurt demonstratie tegen Islam door Identitair Verzet

Afgelopen zondag 28 oktober heeft de extreem rechtse actiegroep Identitair Verzet een spontane demonstratie gehouden bij de Al Hijra Moskee in Leiden. De SP Leiden kan zich absoluut niet vinden in de inhoud en de toon van de demonstratie en betreurt de gebeurtenis ten zeerste.

De SP Leiden is geschrokken van deze demonstratie en kan zich absoluut niet vinden in het doel van dit protest. Op het spandoek van Identitair Verzet valt te lezen: 'Wie Islam zaait zal Sharia oogsten'. Dit soort kortzichtige en onzinnige leuzen en dit protest zijn wat ons betreft een aanval op waar Leiden in zijn geheel voor staat: Een stad die we met zijn allen mooier maken, waar we solidair zijn en er voor iedereen zijn. Een demonstratie zoals deze is daarmee een belediging richting de Islamitische gemeenschap in Leiden, maar ook op ons allen en waar de stad voor staat. Dat betreuren wij ten zeerste.

Wij willen dan ook onze steun betuigen aan de Islamitische gemeenschap in Leiden na deze vervelende gebeurtenis en wij willen daarmee met name de inhoud van deze demonstratie, die leidt tot meer polarisatie, afkeuren.

Thomas van Halm, Gemeenteraadslid SP Leiden