Leiden Helpt gaat petitie aanbieden aan Wethouder Damen

26 maart 2019

Leiden Helpt gaat petitie aanbieden aan Wethouder Damen

Foto: Thomas van Halm

Voor Stichting Leiden Helpt is het einde helaas al bijna in zicht. Het blijkt vrijwel onmogelijk om een passende andere ruimte te vinden waar de Stichting al haar spullen kwijt zou kunnen. De Gemeente Leiden lijkt ook nog weinig moeite te doen om het relatief kleine bedrag dat de Stichting nodig heeft, toch te kunnen subsidieren. Om deze reden zal Stichting Leiden Helpt aankomende vrijdag 29 maart om 15:30 op het stadhuis een petitie met handtekeningen overhandigen aan de Wethouder.

Thomas van Halm: “Leiden Helpt is ontzettend nodig in deze stad, als je ziet hoeveel deze stichting doet en hoeveel mensen er vervolgens gebruik van maken is dit best wel onbegrijpelijk. Het gaat om een relatief klein bedrag, waarbij een stichting in leven wordt gehouden die niet geheel in de eigen kosten kan voorzien, maar wel enorm veel mensen in armoede helpt. Dat Leiden Helpt geen solide verdienmodel heeft is absoluut niet verassend. Zij helpen namelijk gratis mensen die heel moeilijk kunnen rondkomen, daar valt niet op te verdienen. Juist dit soort initiatieven zijn goed om als gemeente in stand te houden want deze zijn enorm belangrijk voor de solidariteit in een stad. Mensen in de stad die andere mensen helpen, met een financiële duw vanuit de gemeente, dat is alleen maar positief.

Het is om deze reden belangrijk dat we met velen naar het Stadhuis komen, om te laten zien dat wij achter de Stichting staan. De SP zal in ieder geval aanwezig zijn met een groep mensen. Komt u ook? En teken ook vooral nog de petitie:

Thomas van Halm (06-15699659)