Aankondiging: Politiek Café met SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut

13 mei 2019

Aankondiging: Politiek Café met SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut

Foto: SP

SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut (woordvoerder Buitenlandse Zaken en Defensie) komt in aanloop naar de verkiezingen voor het Europees Parlement naar Leiden. Sadet Karabulut zal tijdens het politiek café van de Leidse SP op vrijdag 17 mei a.s. ingaan op de achterliggende oorzaak van het toenemend aantal internationale conflicten, wapenhandel en de rol van de EU-daarin. Maar vooral zal het gaan om de vraag: ‘Wat kunnen we in Leiden doen als het gaat om de bevordering van internationaal recht, vrede, onderlinge solidariteit en rechtvaardigheid?’.

De Europese Unie is oorspronkelijk opgericht met het doel om langdurige vrede te waarborgen. In de huidige tijd staat dat ideaal onder druk: diverse politieke partijen, in Nederland en de andere EU-lidstaten, zijn voorstander van subsidies aan internationale bedrijven die wapens produceren. De SP is groot tegenstander van deze subsidies. De SP wil deze militarisering tegen gaan en staat juist voor internationale solidariteit, sociale rechtvaardigheid en vrede. Ook in Leiden kan daaraan een bijdrage geleverd worden. Hoe dat kan, zal blijken tijdens het politiek café.

Het politiek café van de Leidse SP, zal plaatsvinden op vrijdag 17 mei a.s. in het pand aan de Marnixstraat 18, 2316 EN te Leiden (deur open vanaf 19.30 uur, start bijeenkomst om 20.00 uur).