Wilt u ook een toren in uw achtertuin?

7 mei 2019

Wilt u ook een toren in uw achtertuin?

Foto: LEAD

Partij Sleutelstad en de SP organiseren samen een info-avond over een referendum met als onderwerp de woontorens in Leiden Noord (project 'LEAD'). De avond begint op 13 mei om 19.30 uur in de achterzaal van café 'De Vergulde Kruik' in de Haarlemmerstraat.

Aanleiding voor beide partijen om deze avond te organiseren is de actie van een groep wijkbewoners om 5.000 handtekeningen te verzamelen om het geplande referendum mogelijk te maken. Deze moeten vóór 26 mei binnenkomen op de website van de gemeente, de balie van het stadhuis of een van de 6 locaties die de gemeente beschikbaar heeft gesteld. Daar vallen ook de bibliotheken van de Merenwijk en de Stevenshof onder.

De SP is tegen het bouwen van deze woontorens, waarvan er een 115 m hoog is, terwijl de Leidse visie op hoogbouw 70 meter is. De bewoners van de directe omgeving hebben zich niet mogen uitspreken over de hoogte van de torens. Een democratische misser, die ook gevolgen kan hebben voor toekomstige plannen in andere wijken.

Via deze link kunt u uw handtekening zetten voor het LEAD referendum en ziet u ook waar u nog meer een handtekening kan zetten: