Petitie gestart voor terugdraaien bezuinigingen Minima

13 december 2019

Petitie gestart voor terugdraaien bezuinigingen Minima

Een Leidse inwoner is een petitie gestart om de recente bezuinigingen op het minimabeleid terug te draaien. Een uitstekend initiatief dat de SP van harte steunt. De SP heeft zich met hand en tand verzet tegen deze keiharde bezuinigingen, helaas werden door met name de Collegepartijen D66, GroenLinks en PVDA de bezuinigingen toch doorgevoerd.

SP-Raadslid Thomas van Halm heeft het afgelopen jaar een felle strijd gevoerd tegen het wegvallen van het declaratiebudget, een jaarlijks bedrag van 210 euro voor mensen met een laag inkomen, die hier een fiets, een abbonement of een dagje uit mee konden betalen. Ook tegen de bezuinigingen op de Collectieve Zorgverzekering Minima, een regeling die de aanvullende zorgkosten voor Leiden met een laag inkomen betaalbaar houdt, heeft de SP zich flink verzet.

Helaas was dit verzet tevergeefs en werd er door de Collegepartijen D66, GroenLinks en de PVDA gerefereerd naar het hek om het sociaal domein, waardoor alle tekorten op de zorg en armoedebestrijding, ook specifiek daar moeten worden opgelost. Een onnodige regeling die ten koste gaat van de mensen die onze hulp het hardst nodig hebben.

Daarom is het mooi dat een Leidse inwoner hier nu een petitie voor is gestart, die eist om de bezuinigingen terug te draaien door onder andere ook het hek om het sociaal domein weg te halen.

Zie hieronder de link naar de petitie. Wij hopen ook op uw steun!