SP Leiden in actie tegen bezuinigingen op minima

3 februari 2020

SP Leiden in actie tegen bezuinigingen op minima

Foto: SP

WAfgelopen zaterdag is de Leidse SP de Kooi in gegaan om met mensen in gesprek te gaan over de harde bezuinigingen op de minima. We spraken verschillende mensen die hard geraakt worden door deze bezuinigingen.

Er is de afgelopen tijd namelijk hard bezuinigd op de voorzieningen voor de Leidse minima. Nadat vorig jaar al een einde kwam aan de declaratieregeling, waardoor duizenden minima er 210 euro per jaar op achteruit gaan, is onlangs de bijdrage aan de collectieve zorgverzekering verlaagd. Hierdoor gaan minima zo'n 20 euro per maand meer betalen voor hun zorgverzekering. In gesprekken met mensen in de Kooi werd duidelijk dat veel mensen hierdoor geraakt worden. De komende tijd zal de SP in meer wijken in gesprek gaan met mensen over deze bezuinigingen en wat dit voor hen betekent.

Wordt u ook geraakt door deze bezuinigingen en wilt u uw verhaal delen of meehelpen? Neem dan contact met ons op via deze link, of bel 0657756366.