SP Leiden start verkiezingscampagne met SP Tweede Kamerlid Renske Leijten

6 februari 2022

SP Leiden start verkiezingscampagne met SP Tweede Kamerlid Renske Leijten

Foto: SP

Aanstaande vrijdag, 11 februari 2022, trapt de Leidse SP haar campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af, buiten voor het Huis van de Buurt Morschwijck aan de Topaaslaan 19 te Leiden. De campagneaftrap voor de verkiezingen vindt plaats vanaf 14.00 uur. Naast lijsttrekker Antoine Theeuwen zal ook Tweede Kamerlid Renske Leijten, bekend van haar strijd voor de toeslagenouders, hierbij aanwezig zijn. Tijdens de campagneaftrap zal het verkiezingsprogramma van de SP worden overhandigd aan vertegenwoordigers uit de Mors. Aansluitend gaat Renske Leijten, samen met Leidse SP’ers huis aan huis om in gesprek te gaan met buurtbewoners.

De bijeenkomst vormt het begin van de verkiezingscampagne van de SP. De SP neemt mensen altijd serieus en rolt daarom de rode loper uit voor al die mensen die samen met de SP willen strijden voor een eerlijkere en socialere stad. De SP wil gelijke kansen voor alle inwoners van Leiden, door de bestaande tweedeling in de stad tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de komende jaren alleen nog maar betaalbare woningen te bouwen, door omwonenden echte zeggenschap te geven bij grootschalige bouwprojecten en een stadsbestuur dat daarnaar luistert en handelt en door de grote bezuinigingen op armoedebestrijding en de zorg van de afgelopen jaren terug te draaien. Een grote SP in de gemeenteraad gaat daar voor zorgen.

Naast de leden van de SP zijn alle geïnteresseerde Leidenaren van harte welkom. De campagneaftrap is het moment om kennis te maken met de kandidaat raadsleden van de SP! Bovendien is dan ook de nieuwe campagnewebsite van de SP online: www.leidensp.nl.

Vanwege de corona maatregelen vindt de campagneaftrap volledig in de buitenlucht plaats.