SP Leiden organiseert koffie-ochtenden in de SPeer

14 juli 2022

SP Leiden organiseert koffie-ochtenden in de SPeer

In het gebouw van de SP, de SPeer (Marnixstraat 18) zullen tijdens de vakantieperiode, maar ook daarna, gratis koffie-ochtenden, op maandag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur, plaatsvinden. Iedereen, dus niet alleen mensen uit de buurt, is welkom. De eerste ochtend is op maandag 18 juli. De SP doet dit, omdat veel mensen niet op vakantie gaan en omdat er mensen zijn die het leuk vinden om contact te maken met anderen.

Ries van Walraven (initiatiefneemster): “Toen ik raadslid was kwam ik soms in buurtcentra op zulke ochtenden en ik kreeg daar altijd een warm gevoel van. De mensen die komen kunnen ook om hulp vragen als dat nodig is. Er wordt dan een afspraak gepland met een medewerker van de SP-Hulpdienst. We hebben gemerkt dat er veel behoefte is aan dit soort activiteiten.”

In de SPeer is een gezellige koffiehoek ingericht. De ruimte is nu ingedeeld in drie functies: koffiehoek, vergaderruimte en balie. Er zijn nog wat vrijwilligers nodig. Wie wil kan zich aanmelden bij Ries (ries.vanwalraven@planet.nl;06-57756366).