POLITIEK CAFÉ SP LEIDEN KLASSENSTRIJD IN DEZE TIJD

13 oktober 2022

POLITIEK CAFÉ SP LEIDEN KLASSENSTRIJD IN DEZE TIJD

In haar op een na nieuwste boek, Klassenstrijd in deze tijd, breekt Anja Meulenbelt een lans voor de verbreding van het begrip klassenstrijd. Dat doet ze door te pleiten voor het omarmen van allerlei andere vormen van strijd, zoals de vrouwenstrijd, de klimaatstrijd, de anti-racismestrijd en de woonstrijd. Als we een brug kunnen slaan tussen al deze uiteenlopende sociale bewegingen, mogen we hopen dat aan de horizon echt een andere wereld gaat gloren. Op 28 oktober komt Meulenbelt ons erover vertellen in de SPeer.

Schrijfster en activiste Anja Meulenbelt is een graag geziene gast in het politiek café van SP Leiden. In de jaren zeventig van de vorige eeuw werd ze beroemd met haar boek De schaamte voorbij, een persoonlijk verslag van haar liefdesleven en politieke bewustwording. Het boek verscheen in elf talen en intussen zijn er zo’n half miljoen van verkocht. Anja Meulenbelt is sterk betrokken bij de Palestijnse zaak en publiceerde ook op dat terrein verscheidene boeken. Van 2003 tot 2011 was ze lid van de Eerste Kamer voor de SP en tegenwoordig is ze lid van BIJ1.

IEDEREEN WELKOM!

VRIJDAG 28 OKTOBER 20.00 U