Demonstratie tegen weg door Voorschoten en Langs Stevenshof

4 november 2010

Demonstratie tegen weg door Voorschoten en Langs Stevenshof

Het wordt spannend rond de RijnlandRoute de komende tijd, want de provincie, het Rijk en de betrokken gemeenten willen binnenkort een keuze maken over de RijnlandRoute. Het is bekend dat er sowieso te weinig geld is om de RijnlandRoute in één keer aan te leggen, dus er wordt nagedacht over het 'gefaseerd' aanleggen. Eén optie is daarbij de zogenaamde 'Churchill-avenue', de ander een twee keer éénbaansweg door de Oostvlietpolder, dwars door Voorschoten en vlak naast de Stevenshof. Als de weg op deze laatste manier wordt uitgevoerd betekent dat veel overlast voor Voorschoten en de Stevenshof, zonder dat automobilisten in onze regio er veel mee opschieten. Daarom organiseren allerlei samenwerkende partijen, waaronder de SP Leiden, op zondag 7 november aanstaande vanaf 14.00 een demonstratie, die start in de Stevenshof.

Manifestatie het Wedde

De demonstratie begint om 14.00 uur bij de molen ter hoogte van de Lotte Beesestraat in de Stevenshof in Leiden. Langs de voorgenomen route van de RijnlandRoute gaat de demonstratie naar station De Vink. Daar voegen om ongeveer 14.45 uur de demonstranten uit Voorschoten zich bij de optocht. Vanaf De Vink gaat de demonstratie naar de parkeerplaats bij zwembad Het Wedde. Daar is een manifestatie tot 16.00 uur.

Organisatie

De demonstratie wordt georganiseerd door de Stichting Behoud Rijnland, Vereniging Vrienden van de Oostvlietpolder, Wijkraad Stevenshof, Vereniging Vrienden van Vlietland, de Agrarische Natuurvereniging Santvoorde, werkgroep Churchillavenue, Buurtschap Zuidwijkse polder-Wassenaar, en verschillende politieke partijen uit Voorschoten, Leiden, Wassenaar en de provincie Zuid-Holland.

Meer informatie: SP-statenlid Erik Maassen, emaassen@sp.nl, tel 06-38537819