SP verheugd over nieuws ijshal

28 oktober 2017

SP verheugd over nieuws ijshal

Op 26 oktober heeft wethouder Dirkse bij de behandeling van de begroting op sport vermeld dat de gemeente Leiden de ijshal van 250 meter toch zelf helemaal gaat betalen.

Van eerdere besluiten was het idee om de ijshal van 250 meter enkel te bouwen wanneer de andere gemeenten uit de regio zouden mee betalen. Voor de 250-meterbaan hoeft dit in elk geval niet meer, hij valt volledig onder de kosten van de gemeente Leiden, wat inhoudt dat de ijshal er nu toch echt gaat komen. Wel is de gemeente nog met de regio in overleg of de ijshal zelfs zou kunnen worden uitgebreid naar 333 meter, maar hier is wel weer hulp van de gemeente bij nodig.

Met de toezegging van donderdag is de gemeente weer volledig teruggekomen op de plannen, die in mei 2016 waren gemaakt met de gemeenteraad om de 250 meter zelf te financieren en voor verdere hulp naar de regio te gaan. Echter, dit leek financieel toch minder mogelijk volgens het college in november 2016, na fel protest van de SP en een aantal andere partijen lijkt de ijshal er nu dan toch te komen en daar zijn wij zeer blij mee.

Voor meer informatie: duolid Thomas van Halm, 06-15699659