2 Klassieke concerten in toekomst ook voor kleine beurs

18 juli 2018

2 Klassieke concerten in toekomst ook voor kleine beurs

Foto: Google foto's

Tijdens de behandeling van de jaarstukken is het voorstel van de SP om voor Leidenaren met een kleine beurs gratis toegangskaarten ter beschikking te stellen voor het Weihnachtsoratorium en de Matthäus Passion, onmiddellijk omarmd door burgemeester Lenferink.

Matthäus Passion. Fractievoorzitter Antoine Theeuwen: ”Dat we geld als gemeente vrijmaken voor relatiemanagement is tot daar aan toe, maar als we van het belastinggeld toegangskaarten voor een van de culturele hoogtepunten van Leiden beschikbaar gaan maken dan niet alleen voor de bobo’s, maar voor alle Leidenaren, en in het bijzonder voor hen die zoiets zelf niet kunnen bekostigen.”

Burgemeester Lenferink vond het voorstel van de SP een goed idee, er hoefde verder niet over gestemd te worden “Ik vind dat toch wel passen” zei hij. Kaarten zullen waarschijnlijk per inschrijving beschikbaar gesteld worden aan geïnteresseerden, hoe dat precies gaat lopen horen we nog.

Meer info bij Antoine Theeuwen, 071 5215130