Links college schrijft brief aan Verdonk

6 december 2006

Links college schrijft brief aan Verdonk

De Burgemeester en Wethouders van Leiden hebben demissionair minister Rita Verdonk een brief geschreven over de uitvoering van de aangenomen motie in de Tweede Kamer. Hieronder volgt een gedeelte uit de brief.
Verdonk..

“Wij hebben kennisgenomen van de discussie over de aangenomen motie in de Tweede Kamer voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die al langer dan vijf jaar in Nederland verblijven.

Het is bij u bekend dat wij ons al geruime tijd inspannen voor personen in het zogenaamde Leids Dossier. Wij verwijzen onder andere naar het gesprek dat burgemeester Lenferink en de toenmalige wethouder Rabbae met u hebben gevoerd en de latere procedureafspraken hieromtrent.

In het verlengde van deze inzet spreken wij onze steun uit voor een generaal pardon.

Wij dringen er bij u dan ook ten stelligste op aan dat u, totdat er absolute duidelijkheid is over het generaal pardon, geen onomkeerbare besluiten neemt ten aanzien van de personen in het Leids Dossier. Hieronder verstaan wij tevens elke activiteit die gericht is op gedwongen terugkeer, zoals bijvoorbeeld het overbrengen van personen uit het Leids Dossier naar het vertrekcentrum in Vught.”