Antwoorden Koppenhinksteeg laten op zich wachten

25 maart 2008

Antwoorden Koppenhinksteeg laten op zich wachten

De SP heeft eerder schriftelijke vragen gesteld over de legalisatie van de Koppenhinksteeg. Raadslid Eva de Bakker zei toen dat het college van B&W een schimmig spel aan het spelen was. Volgens de SP doet het college dat nog steeds, want een besluit over de legalisatie en de antwoorden op de vragen van de SP laten nog altijd op zich wachten.

Een collegebesluit stond aanvankelijk gepland op 18 maart, dus had De Bakker het college vriendelijk verzocht om tezamen met het besluit de antwoorden op de vragen te krijgen. Op 18 maart werd echter duidelijk dat er geen beslissing zou vallen, omdat het college intern verdeeld is. De fractie van de SP heeft ook geen antwoord op de vragen gekregen.

Journalist Paul Dirkse schreef: “De verdeeldheid binnen de coalitie over dit onderwerp werkt ook in deze laatste fase nog door, zo bleek dinsdag. Behoedzaam formulerend gaf burgemeester Henri Lenferink te kennen nog een paar dagen nodig te hebben om "de juiste formulering te vinden". Juristen moeten daarvoor gaan zorgen.”

Vandaag wordt er weer vergaderd door burgemeester en wethouders, zoals elke dinsdag. De SP is benieuwd of de juristen inmiddels een antwoord hebben geformuleerd. “Ik hoop dat de vragen die er leven snel beantwoord worden,” zegt De Bakker. “Het college kan de gebruikers van de Koppenhinksteeg, de bewoners en politieke partijen niet zo aan het lijntje houden. Er moet duidelijkheid komen.”

Meer informatie: Eva de Bakker, edebakker@sp.nl, 06-41324075