Hele raad achter SP-plan voor Stadsparkeerplan

23 juli 2008

Hele raad achter SP-plan voor Stadsparkeerplan

Eerder presenteerde de SP plannen om het Stadsparkeerplan van Leiden te behouden, te versterken en milieuvriendelijk te maken. Bij de laatste raadsvergadering voor het reces bleek dat de hele raad achter deze plannen staat! Alle politieke partijen in de raad hebben een voorstel gesteund om de plannen verder uit te laten werken. Na de zomer zal erover worden doorgepraat.

Raadslid Julian van der Kraats: "Het Stadsparkeerplan is onmisbaar. Ongeveer een op de vijf bezoekers van de Leidse binnenstad maakt er gebruik van. We hebben nou eenmaal weinig ruimte in onze stad, en dan is zo'n oplossing als het Park- and Ride-systeem, dat onder andere op de Haagweg zit, ideaal. Als je de busjes van het Stadsparkeerplan ook nog eens vrijwel zonder vervuiling kan laten rijden, dan zet je als stad een grote stap voorwaarts".

Van der Kraats: "Ik ben erg blij dat alle Leidse politieke partijen onze plannen steunen. Het werd hoog tijd om meer te gaan doen met het Stadsparkeerplan, en het werd ook hoog tijd om het Stadsparkeerplan een vaste plek te gaan geven in onze stad. Want tot nu toe werden alleen maar plannen gemaakt waardoor het Stadsparkeerplan steeds minder plek kreeg, en het begon er zelfs op te lijken dat het in zijn geheel opgedoekt zou worden! Nu de hele raad de plannen steunt, is er weer een toekomst voor het Stadsparkeerplan!"

Download hier de nota “Stadsparkeerplan Leiden 2015: naar een milieuvriendelijke, leefbare en bereikbare stad”.
Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel 06-15042822