Portaal laat betaalbare woningen leegstaan

29 maart 2009

Portaal laat betaalbare woningen leegstaan

Al maandenlang laat woningcorporatie Portaal betaalbare huurwoningen leegstaan in de Opaalstraat. De corporatie wil 250 woningen verkopen, maar wacht daar nog mee. De SP vindt het ontoelaatbaar dat in tijden van woningnood betaalbare woningen leeg staan. SP-raadslid Louk Rademaker heeft schriftelijke vragen gesteld aan verantwoordelijk VVD-wethouder Van Woensel.
De betaalbare woningen aan de Opaalstraat
De betaalbare woningen aan de Opaalstraat.

Sinds januari 2008 controleert de gemeente niet meer verkoopplannen van de corporatie. Dat komt omdat toen de zogeheten “Splitsingsvergunning” is afgeschaft. De SP stemde indertijd tegen omdat de corporaties daardoor vrij spel kregen. “En van die ruimte maakt Portaal nu misbruik in de Opaalstraat,” concludeert Louk Rademaker (SP).

De SP wil graag de leegstand zien in het grote plaatje. Daarom heeft Rademaker ook gevraagd naar de laatste stand van zaken van de woningnood. Tot nu toe geeft het stadsbestuur van PvdA, VVD, GroenLinks en CDA geen informatie over het aantal betaalbare woningen, ook al is dat meerdere malen wel beloofd.

Meer informatie: Louk Rademaker, lrademaker@tomaatnet.nl, 06-25563389
Download de schriftelijke vragen