Dreigend fiasco Belastingkantoor

17 juni 2009

Dreigend fiasco Belastingkantoor

Het begint er steeds meer op te lijken dat de aankoop van het Belastingkantoor door de gemeente een fiasco aan het worden is. Wethouder Marc Witteman (PvdA) moest voor de zoveelste keer de raad om extra geld vragen (bijna 6 ton), en het is onduidelijk of er niet nog meer vervelende verrassingen aan zitten te komen. De SP stelde tijdens de raadsvergadering van afgelopen dinsdag voor om snel een second opinion naar de plannen te doen, zodat we nog kunnen kiezen voor een ander plan voor het echt te laat is.

Het plan was om het gebouw voor 'weinig' te kopen van het Rijk, er 10 jaar ambtenaren en het UWV in te huisvesten, het daarna te slopen, de ambtenaren opnieuw te verhuizen en er een grote parkeergarage te bouwen. Inmiddels is het UWV al afgehaakt, waardoor het plan al flink duurder werd.

Helaas was er in de raad en bij de wethouder geen enkele animo voor een second opinion, maar juist heel veel haast.

SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen: “Wethouder Witteman heeft al vaker laten zien dat hij een flink gat in zijn hand heeft. Nu weer, en helaas pikt de meerderheid van de raad dat. Waarschijnlijk omdat ze zich verlekkeren op de nieuwe parkeergarage. De teller van de budgetoverschijding staat nú al op bijna drie miljoen euro. En ik vrees dat dit niet de laatste 'onverwachte tegenvaller' zal zijn.”

Meer informatie: Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com, tel 071-5215130