Gaat de woningverkoop in de Opaalstraat goed?

12 januari 2010

Gaat de woningverkoop in de Opaalstraat goed?

Een half jaar geleden trok de SP aan de bel over leegstand in de Opaalstraat. Woningcorporatie Portaal liet illegaal woningen leegstaan in afwachting van verkoop. De gemeente had toen verzuimd om in te grijpen, bleek na kritische vragen van de SP. De vraag is of inmiddels de verkoop in de Opaalstraat wel goed gaat?
De verkochte woningen in de Opaalstraat.

Zo heeft de SP van bewoners te horen gekregen dat er nog steeds veel problemen met het onderhoud zijn. Dat zou zelfs geleid hebben tot spijtoptanten: mensen die toch maar niet kopen. Naar aanleiding hiervan stelt de SP opnieuw kritische vragen.

SP-raadslid Louk Rademaker stelt de volgende drie schriftelijke vragen aan het College:

• Hoeveel woningen zijn er in de Opaalstraat door Portaal inmiddels verkocht?
  • De SP heeft van bewoners gehoord dat er al spijtoptanten waren vanwege het gebrekkige onderhoud. Ook begeeft de lift het regelmatig. Kunt u vertellen hoeveel spijtoptanten er tot nu toe zijn geweest, en wat hun reden was?
  • In hoeverre heeft de gemeente, sinds het afschaffen van de splitsingsvergunning, nog zicht op eventuele gebrekkige staat van onderhoud bij de verkoop van sociale woningen?

Portaal laat betaalbare woningen leegstaan (Nieuwsbericht 29 maart 2009)
Meer informatie: Louk Rademaker, 06-25563389, lrademaker@tomaatnet.nl