Speelveld bij basisschool Dukdalf blijft nog braak liggen

18 februari 2010

Speelveld bij basisschool Dukdalf blijft nog braak liggen

En alweer stelde de SP-fractie vragen over het trap- en speelveldje bij de openbare basisschool De Dukdalf in de Merenwijk. Dat veld ligt er al jaren slecht bij, terwijl het intensief gebruikt wordt door kinderen van de school en oudere jeugd. “Er is in jaren nagenoeg niets gebeurd, dat is toch niet voor te stellen,” zegt raadslid Eva de Bakker (SP). “Al ruim 3 jaar eist de SP een goed onderhouden trapveld daar, maar het lukt het college niet om het voor elkaar te krijgen. Dat ergert de school, de kinderen, de ouders en de SP.”

Eva de Bakker SP LeidenEen jaar geleden erkende - de inmiddels opgestapte - wethouder John Steegh dat er te weinig is gebeurd in een jaar tijd. “Dat is dus nu alweer twee jaar!” zegt De Bakker. Er was onduidelijkheid over welke dienst van de gemeente verantwoordelijk was, dat is nu bekend.

Daarnaast heeft de wethouder besloten om geen nieuw graszaad in te zaaien, want vanwege het intensieve gebruik zou dat geen effect hebben. Eerder heeft het college echter al gezegd op zoek te gaan naar 35.000 euro voor kunstgras. “Blijkbaar zijn ze nog steeds aan het zoeken. De verantwoordelijk wethouder van nu, dhr. De Haan, wilde niet toezeggen wanneer het geld gevonden kan zijn,” aldus De Bakker. “De gemeente laat zich van een slechte kant zien. Moet dan een speelveld een onderwerp van de college-onderhandelingen worden om te zorgen dat het wordt opgeknapt? Ongelooflijk...”

Zie ook dit eerdere artikel
Meer informatie: Eva de Bakker: 06 14040592 of edebakker@sp.nl