Handtekeningenactie tegen zorgveiling loopt goed

2 maart 2010

Handtekeningenactie tegen zorgveiling loopt goed

De SP in Leiden haalt sinds een paar weken handtekeningen op tegen het veilen van mensen die in aanmerking komen voor huishoudelijke hulp. SP-raadslid en nummer 2 op de kandidatenlijst Roos van Gelderen: “We halen de handtekeningen persoonlijk op. Of we nu in campagnetijd zitten of niet, we gaan gewoon door met de actie, zoals de SP dat altijd doet. Het onmenselijke systeem van veiling voor de laagste prijs moet afgelopen zijn!”

De komende tijd gaat de SP natuurlijk door met het verzamelen van handtekeningen tegen de zorgveiling. Vooral veel medewerkers in de thuiszorg, cliënten en hun familieleden delen de zorgen van de SP en zetten graag hun handtekening. De handtekeningen zullen binnenkort aangeboden worden aan wethouder Gerda van den Berg.

Er zijn inmiddels vele klachten bekend. De SP werkt samen met het comité Zorgveiling Nee om mensen te helpen.

Wethouder en PvdA-lijsttrekker Van den Berg doet net of er niets aan de hand is, terwijl de problemen bij de huishoudelijke zorg steeds groter worden. “De PvdA negeert deze problemen,” aldus Van Gelderen. “In het PvdA-verkiezingsprogramma komt het woord 'thuiszorg' maar één keer voor. Ook over het veilingsysteem wordt niets gemeld, terwijl Van den Berg het zelf heeft ingevoerd.”

Zie ook dit eerdere artikel
Meer informatie: Roos van Gelderen, roosvangelderen@gmail.com of tel: 06-40891508