SP-initiatief: Leiden stuurt brief aan Teylingen tegen jachthaven

14 maart 2010

SP-initiatief: Leiden stuurt brief aan Teylingen tegen jachthaven

Op initiatief van de SP heeft de Leidse gemeenteraad vrijdag een brief gestuurd aan de gemeente Teylingen, waarin ze Teylingen vraagt geen jachthaven aan te leggen in de Broek- en Simontjespolder. De brief is opgesteld door SP-raadslid Louk Rademaker en ondertekend door alle politieke partijen van Leiden. “Veel bewoners van de Merenwijk genieten dagelijks van de rust en ruimte die de groene polder biedt. Daarom wil Leiden geen jachthaven in de Broek- en Simontjespolder,” aldus SP-raadslid Louk Rademaker.
De groene Broek- en Simontjespolder.

Drie weken geleden maakte Teylingen bekend dat zij de Broek- en Simontjespolder wil opofferen voor de nieuwbouw van een jachthaven. De polder is nu groen en is een plek waar veel inwoners van Leiden prachtige natuurwandelingen maken.

SP-raadslid Louk Rademaker hoopt dat Teylingen afziet van deze plannen. “Met deze brief laten wij zien dat Leiden vierkant achter het behoud van het groen staat.”

Download de brief van Leiden aan Teylingen (pdf)
Meer informatie: Louk Rademaker, lrademaker@tomaatnet.nl, 06-25563389
SP: Geen jachthaven in Broek- en Simontjespolder (Nieuwsbericht 23 februari 2010)
Zie ook het actiecomité op http://stopjachthaven.wordpress.com/