Raad unaniem achter nieuw OV-netwerk

17 maart 2013

Raad unaniem achter nieuw OV-netwerk

Bij de raadsvergadering van afgelopen donderdag heeft de gemeente Leiden de RijnGouweLijn definitief naar de geschiedenisboeken verwezen. Tegelijk zijn er nieuwe afspraken gemaakt met de provincie Zuid-Holland over het Hoogwaardig Openbaar Vervoersnetwerk Zuid-Holland Noord dat in de plaats komt van de RGL. De gelden die de provincie en de gemeente had voor de RijnGouweLijn zijn nu officieel voor dit nieuwe OV-netwerk bestemt. SP-verkeerswoordvoerder Julian van der Kraats: “Het is na al die jaren strijd natuurlijk heel fijn om een streep te zetten onder het verleden. Maar nog fijner is dat er nu iets veel beters komt dan een sneltram, namelijk een echte toevoeging aan het bestaande openbaar vervoer op de punten waarop we dat nodig hebben, in de vorm van een betere treinverbinding met Utrecht en snelle en vaak rijdende bussen in de regio. Ik ben ook erg blij dat de gemeenteraad unaniem vindt dat we het zo moeten doen. Nu aan de slag!”.