Ingang parkeergarage Maredijkbuurt bijna van de baan

29 april 2013

Ingang parkeergarage Maredijkbuurt bijna van de baan

Bij de ontwikkeling van de ondergrondse parkeergarage onder de Lammermarkt zijn er verschillende opties voor de in- en uitgang. Een in- en uitgang op de Marislaan in het Maredijkbuurtje, was sinds het kaderbesluit van mei vorig jaar één van die opties. Bij dat besluit had de SP nog voorgesteld om die optie te schrappen, omdat dat funest zou zijn voor de nu nog zo rustige buurt. Daar was toen geen meerderheid voor. Bij de raadsvergadering van donderdag stond precies dit verzoek opnieuw op de agenda, omdat GroenLinks per motie hetzelfde verzoek nog eens deed. Ook dit keer was er geen meerderheid in de raad, maar bij de behandeling in de commissie de week daarvoor bleek een ruime meerderheid van de raad een in- en uitgang midden in het Maredijkbuurtje inmiddels niet meer te zien zitten. De reden dat de motie toch geen meerderheid haalde, is dat veel politieke partijen dit besluit pas willen nemen bij het uitvoeringsbesluit, en niet tussendoor. Bij het uitvoeringsbesluit later dit jaar komt het dus hopelijk definitief goed.

De Marislaan

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel. 06-15042822