Team SP Leiden haalt streefbedrag en 10km-loop Nacht van de Vluchteling

19 mei 2015

Team SP Leiden haalt streefbedrag en 10km-loop Nacht van de Vluchteling

Op 14 mei jl. organiseerde Stichting Vluchteling voor de zesde keer haar bekende sponsorloop Nacht van de Vluchteling in Rotterdam. De SP Leiden deed dit jaar voor het eerst mee met de 10km- afstand.

Doel was om minstens 500 euro op te halen voor noodhulp aan Syrische vluchtelingen. Hiermee wordt Stichting Vluchteling geholpen om deze kwetsbare groep te voorzien vanmedische zorg, onderdak en toegang tot schoon drinkwater en sanitairevoorzieningen. Namens de SP Leiden liepen raadslid Natalie Wanga en lid Samir el Zakka mee.

“In de eerste instantie wilden we meedoen met het team van de SP Landelijk voor de 40 kilometer. Dit team doet al vijf jaar op een rij mee. Maar van Stichting Vluchteling was dit niet meer toegestaan omdat de inschrijving al vrij vroeg vol was. Omdat er nog zoveel mensen mee wilden doen, hebben ze dit jaar voor het eerst de 5 kilometer- (voor kinderen) en de 10 kilometer-varianten geïntroduceerd. Samir en ik wilden hiermee toch ons steentje bijdragen door hieraan mee te doen,” aldus Wanga.

Naast leuke optredens en aanmoedigingen van BN’ers voordat de loop begon, was de sfeer onder de lopers onderling heel geanimeerd en vol saamhorigheid.

Samir el Zakka is recent nog lid geworden van de SP Leiden en is nog vol van die avond: “Het was een emotionele en vredelievende avond. Ik was heel erg trots op alle deelnemers die deel hebben genomen aan deze sponsorloop waarbij ‘menselijkheid’ centraal stond. Ondanks het feit dat ik normaliter last heb van mijn rug en knieën, heeft dit ‘heilige’ doel mij mentaal geholpen om de loop zonder moeite af te maken. Tenslotte was de sponsorloop heel goed georganiseerd en de sfeer was erg positief.”

En heeft de SP Leiden haar doel behaald?

“Ja hoor! We staan nu op 502,50 EUR! En er kan tot en met 20 juni nog op onze teampagina gestort worden: http://uitbreiding.nachtvandevluchteling.nl/spleiden,” zegt Wanga vol trots.

En willen jullie volgend jaar nog een keer meedoen?

“Ja!” zeggen beiden meteen om direct aan toe te voegen dat ze voor de 40 kilometer willen gaan. “En nu met meer teamgenoten, want je moet het echt een keer in je leven Nacht van de Vluchteling hebben gelopen!”

Tot slot willen zowel Wanga en El Zakka al hun familie, vrienden en kennissen bedanken voor hun steun en sponsoring. Maar zeker ook ‘een petje af kreet’ voor het SP Team Landelijk dat op nummer 1 staat met ruim 11.100 EUR én de 40 kilometer heeft volbracht.

Voor leuke foto’s, filmpjes en commentaren van BN’ers over deze bijzondere avond zie www.nachtvandevluchteling.nl

Gerelateerd artikel:

Voor meer informatie: Natalie Wanga, e-mail: nwanga@tomaatnet.nl