SP voert samen met 'Skeelerbaan Nee' actie in Merenwijk

4 april 2017

SP voert samen met 'Skeelerbaan Nee' actie in Merenwijk

Foto: SP

Als het aan het overgrote deel van de Merenwijk ligt komt de geplande skeelerbaan in de Kagerzoom er niet. De SP heeft dit zelf kunnen ondervinden door het gesprek aan te gaan met de inwoners van deze wijk aan de rand van een prachtig stuk natuurgebied.

De Warmondse IJsclub wil de grootste wedstrijdbaan in Zuid-Holland realiseren op het terrein waar nu een ijsbaan ligt, maar dit zal de bewoners van de Merenwijk gegarandeerd veel overlast bezorgen. Een wedstrijd wordt nou eenmaal niet in stilte gereden en in de avond of winter zal geen enkele skeeleraar zijn rondjes in het donker rijden. En hoe gaat dat straks met de aan- en afvoer van bezoekers tijdens de wedstrijden? De plannen voor een autoweg door de Merenwijk om hen tot het terrein toe te laten zijn al in de maak, het schijnt zelfs dat hier al bomen voor zijn gerooid. Het vertrouwde, rustige ommetje waar de Merenwijkers en ook de rest van Leiden zo aan gehecht zijn, wordt grondig verpest. Het zal toch niet zo zijn dat geen enkele inwoner van Teylingen last zal ondervinden van de skeelerbaan maar een groot deel van de Merenwijk en Leiden wel?

Het hierboven geschetste beeld is een kleine greep uit de reacties die de SP tijdens de gesprekken aan de deur met de bewoners te horen kreeg. De SP deelt hun zorg en is van mening dat de skeelerbaan er niet mag komen. SP duo-fractielid Antoine Teeuwen heeft enige tijd geleden al schriftelijke vragen gesteld aan het college, zie: https://leiden.sp.nl/nieuws/2017/02/schaatsen-op-ijs-in-plaats-van- skeeleren-op-beton

De actiegroep Skeelerbaan Nee kan uw steun en mening goed gebruiken, want de aanleg zal zeker niet alleen de mensen van de Merenwijk treffen! Lees hier de reacties op de plannen van de Warmondse IJsclub:
U kunt hier ook uw mening achterlaten.

Hier kunt u meer lezen over de plannen van de Warmondse IJsclub:

Voor meer informatie: Antoine Theeuwen, telnr 071-5215130