SP-raadsleden Dirks en Van der Kraats nemen afscheid in raad

11 maart 2010

SP-raadsleden Dirks en Van der Kraats nemen afscheid in raad

Op 10 maart werd afscheid genomen van maar liefst 22 van de 39 raadsleden uit de gemeenteraad. Ook twee SP-raadsleden, Han Dirks en Julian van der Kraats, moeten de raad verlaten. “De afgelopen vier jaar hadden we als fractie een hecht team,” zegt SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen. “Ik ben trots op wat we hebben bereikt en heb zowel Han als Julian enorm zien groeien in de afgelopen jaren. Het is jammer dat ze niet meer in de raad zitten, maar gelukkig blijven ze betrokken bij de SP in Leiden.”
Han Dirks neemt afscheid van de raad.Julian van der Kraats neemt afscheid van de raad.
Han Dirks (links) en Julian van der Kraats (rechts) worden door de burgemeester bedankt voor hun inzet.

Julian van der Kraats heeft zich de afgelopen jaren vooral bezig gehouden met verkeer en vervoer in brede zin. Zo is een voorstel van zijn hand aangenomen over het Stadsparkeerplan. Door burgemeester Lenferink werd hij geroemd om zijn frisse inbreng en inhoudelijke kennis bij bijvoorbeeld de debatten over de RijnGouweLijn.

Han Dirks heeft als woordvoerder veiligheid vaak de burgemeester tegenover zich gevonden. Lenferink roemde zijn inzet voor een duurzame stad en benoemde het totaalplan voor een duurzaam Leiden.

Namens de Leidse SP-afdeling kregen Van der Kraats en Dirks een fles wijn, maar de stemming was niet treurig. Theeuwen: “Voor ons is het werk buiten de raad ook enorm belangrijk. Han en Julian kunnen ook zonder zetel veel betekenen voor de stad! En wie weet wat de toekomst brengt...”

Meer informatie: Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com, Tel nr: 071-5215130